Lopers Company by Enno; laten groeien van community door e-mail marketing
Lopers Company by Enno; laten groeien van community door e-mail marketing
Lopers Company by Enno is opgericht door Enno Aerts. De hardloopwinkel is gevestigd in Heemstede en beschikt hiernaast over een uitgebreide website én succesvolle hardloopschool. Om klanten en hardlopers langere tijd te binden verzorgt Lopers Company bovendien events, lezingen, trainingen en meer. Bij alles staat het duurzame loopplezier voor de klant centraal.
Naamsbekendheid voor de Lopers Company
Enno Aerts, eigenaar van de Lopers Company, zag enthousiasme bij de klant wanneer zij de winkel binnenstapten. Het hele concept rondom de winkel, website, trainingen en events klopte en werkte volgens de klanten. Er mistte alleen nog traffic naar de winkel en omzet. Er moest een nieuwe klantgroep aangesproken worden. Het vergroten van de naamsbekendheid werd de uitdaging waar wij 5 jaar geleden mee startten.

Laten groeien van de community
Enno Aerts schakelde marketing en communicatiespecialist Lenny Veerman in. Lenny is nauw betrokken bij EAZZI en schakelde de hulp van EAZZI in. Er werd gevraagd of EAZZI bepaalde punten van het plan van aanpak wilde uitvoeren. Een mooie uitdaging die EAZZI natuurlijk met veel plezier heeft aangepakt.
Onderstaand een overzicht:
- Optimaliseren contentplan website
- Social Media Strategie bijschaven
- Online advertising
- Analyse en bijsturen van alle uitingen en middelen
- Laten groeien van community
- Linkbuilding

E-mail marketing als community builder
De belangrijkste taak binnen dit project werd het opzetten van een structuur voor e-mail nieuwsbrieven. Nieuwsbrieven werden al snel gedefinieerd als een laagdrempelig maar effectief medium om contact te onderhouden met de klanten van winkel en hardlopers van de hardloopschool. Door een gezonde mix van informatief en commercieel wordt het nieuws van Lopers Company by Enno gretig gelezen. Op deze wijze is het contact met de community leden naast het social media geweld toch direct en de resultaten worden in zowel winkel als bij de hardloopschool gemerkt. De hardloopschool is in de afgelopen jaren flink doorgegroeid!
EAZZI verzorgt nog steeds de nieuwsbrieven van de Lopers Company en versturen deze regelmatig. De nieuwsbrieven hebben recentelijk nog een ‘revamp’ gekregen waardoor deze weer fris en actueel ogen.

Enno Aerts heeft met Lopers Company by Enno een mooi bedrijf opgezet waarbij hij de klant voorziet van zijn zeer uitgebreide kennis over hardlopen. Met behulp van EAZZI is er gezorgd voor meer naamsbekendheid. Ben jij benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op het gebied van e-mailmarketing? Neem dan contact met ons op.
