Waarom is alleen een Facebookpagina niet genoeg?
We zien het steeds vaker voorbij komen: bedrijven en winkels die alleen maar één of enkele social media pagina’s gebruiken en via dit platform hun klanten benaderen, te woord staan en reclame voor hun diensten/producten maken. Er is bij deze bedrijven geen website te bekennen. Uit ervaring kunnen wij met zekerheid zeggen dat dit niet genoeg is voor jouw merkbekendheid. Daarom willen wij in dit artikel jou graag informeren waarom jij juist moet kiezen voor een website voor jouw bedrijf.
Waarom een website?
Een website kun je zien als een soort visitekaartje voor jouw bedrijf. Het zorgt ervoor dat potentiële klanten direct een goed beeld hebben van de producten en diensten die je levert. Dit kan voor de klant een belangrijke reden zijn om voor jouw bedrijf te kiezen.
Vindbaarheid
Klanten die jouw bedrijf of winkel willen benaderen of bezoeken zullen snel op internet zoeken hoe ze dit kunnen doen. En waarom deze klanten niet de mogelijkheid geven een website te bezoeken? Ze krijgen én gelijk een mooi inkijkje in je bedrijf én vinden de juiste informatie die ze nodig hebben. De website, mits goed voorzien van informatie, wordt ook gevonden door klanten die jou nog niet kennen.
Wat daarbij ook mooi meegenomen is, is dat het jou minder tijd kost om alle vragen van klanten te beantwoorden via persoonlijke berichten op Facebook of Instagram. Zie het als een zelfservice. Uiteraard kun je die vragen nog steeds verwachten, maar dit geeft je wel de mogelijkheid om te verwijzen naar je website.
Producten showen op social media
10 foto’s plaatsen van je nieuwste collectie op Facebook of Instagram is makkelijk en snel gedaan. Op socials wordt echter vaak snel verder gescrold. Op een website kun je kun je jouw producten overzichtelijk presenteren en geef je jouw klanten een nog beter beeld van jouw bedrijf of winkel. Met een webshopfunctie zijn ze zelfs online te bestellen!

Is een website echt iets voor mijn bedrijf?
Daar geven wij graag antwoord op: JA!
Door een solide basis neer te zetten met een sterk visitekaartje (de website!) geef je klanten en potentiële klanten de mogelijkheid jouw bedrijf en producten/diensten verder te ontdekken. Vanuit deze basis kun je jouw verdere marketingactiviteiten uitvoeren. Posten op social, het delen van artikelen en het plaatsen van video. Door hier actief mee om te gaan, vergroot je de aandacht voor jouw website en daarmee de aandacht voor jouw bedrijf!
Interesse in het vernieuwen van jouw verouderde website of zelf het opzetten van een compleet nieuwe website? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor de mogelijkheden. Alleen likes ontvangen is niet genoeg om jouw doelgroep te betrekken bij je product of dienst. Variatie in de content zorgt ervoor dat je op vele manieren in beeld komt en zoveel mogelijk mensen aanspreekt met allerlei verschillende interesses. De een via een video, de ander met een leuke foto en een derde door een interessant nieuwtje.
