Marketing automation; EAZZI helpt je jouw klantrelaties onderhouden
Wat is marketing automation precies? Simpel gezegd: het automatiseren van marketingprocessen. Bijvoorbeeld door e-mail nieuwsbrieven naar jouw klanten te personaliseren. Maar ook door bepaald klantgedrag op jouw website te registreren en om te zetten naar een actie voor jou. Je krijgt dan een seintje als je een bepaalde klant misschien eens moet benaderen. Super handig! Het uiteindelijke doel is om duidelijk te maken welke klanten interesse hebben in een van jouw producten of diensten en hen op een zo optimaal mogelijke manier te benaderen.
Wat kan EAZZI op dit gebied voor je betekenen?
Samen gaan we op zoek naar de processen die te automatiseren zijn en kijken we met welke gegevens we ervoor kunnen zorgen dat we op het juiste moment, het juiste bericht, naar de juiste persoon kunnen sturen. De klant krijgt zo op bepaalde momenten informatie over jouw bedrijf of product die volledig aansluit op het geen hij of zij bij jou zoekt. Zo zorg je ervoor dat jij de uitgelezen partij bent om zaken mee te doen.
EAZZI stopt niet na opzetten van de automation, wij gaan door en schrijven speciaal voor elk bedrijf een rapportage! Een rapportage geeft inzicht in de prestaties van de automations. Veel klanten hebben geklikt in de nieuwsbrief, maar toch haal je je doelen niet? Met een rapportage kijken wij waar je bezoekers afhaken en hoe we dit kunnen optimaliseren. Wij analyseren de gegevens en lichten deze ook toe. We make digital EAZZI.

Waar kun je dan aan denken?
Het kan al heel simpel zijn, een bevestigingse-mail na een aanvraag op een website is al een vorm van marketing automation. Nadat een klant een formulier ingevuld heeft, gebruik jij de informatie die de klant heeft ingevuld om van een standaarde-mail toch iets persoonlijks te maken. “Beste voornaam, wat leuk dat je meer wilt weten over…” ziet er veel beter uit dan “Beste heer/mevrouw, bedankt voor…”
Maar stel je voor dat je klanten periodiek wilt herinneren aan een afspraak, of je wilt ze bewegen om hun informatie te updaten via jouw website. Door marketing automation in te zetten kun je deze reminder geautomatiseerd inzetten zodat je niet steeds zelf reminders hoeft te sturen. Gebaseerd op een eerdere aankoop in jouw webshop kun je klanten een nieuwsbrief sturen met soortgelijke of aanvullende producten. Zo verleid je ze tot een nieuwe aankoop.
Data is belangrijk
Het allerbelangrijkste is dat je gegevens hebt om de automations mee te sturen. Wie is je klant en wat heeft hij of zij eerder bij je gekocht? Het verzamelen van gegevens door het gedrag op de website/webshop samen met de data die je al hebt zorgt ervoor dat je kunt inspelen op hun behoeften.
Ook interesse in het verbeteren van jouw leads of aankopen?
Verbeter je omzet en leads door middel van marketing automation. EAZZI helpt je hier graag bij. Neem contact met ons op voor meer informatie en ontdek de mogelijkheden op het gebied van marketing automation.
