Tips van EAZZI voor jouw promotie
Tips van EAZZI voor jouw promotie
Promotie is belangrijk onderdeel van de marketingmix. Promotie is de manier waarop jij als bedrijf communiceert met jouw (potentiële) klanten. Met de juiste communicatie op het juiste moment verbeter je de naamsbekendheid en het imago van je bedrijf en weet je de klant te overtuigen om een aankoop te doen.
Zonder enige promotie weet een klant vaak niet van het bestaan van je bedrijf af. Door het inzetten van promotie kun je inspelen op de specifieke wensen en behoeften van je doelgroep en je (toekomstige) klant bereiken.
Bij het maken van promotie zijn 3 punten belangrijk om over na te denken:
- Welke communicatiekanalen zet ik in om mijn doelgroep te benaderen?
- Wat wil ik uitstralen met mijn promotiemiddelen?
- Welke boodschap kan ik gebruiken om potentiële klanten te werven?
Op zoek naar nieuwe klanten?
Promotie is dus een van de verschillende manieren om nieuwe klanten te werven en te groeien in omzet. Er zijn binnen promotie vele mogelijkheden en voor elk bedrijf is dit anders. Om te laten zien wat er allemaal mogelijk is zetten wij 7 tips op een rijtje die volgens EAZZI efficiënt werken en die EAZZI zelf ook vaak inzet bij het maken van promotie:
Google Ads
Adverteren via Google Ads helpt jouw bedrijf om gevonden te worden door mensen die op Google op zoek zijn naar producten of diensten die jij aanbiedt. Door het adverteren via Google Ads word je dus sneller gevonden als de klant een zoekterm invult.
Social advertising
Het adverteren op social media is een handige manier, omdat je gebruik kunt maken van targeting. Social media platforms hebben veel informatie over verschillende doelgroepen en kunnen deze voor je bereiken. Hierdoor kun je jouw potentiële doelgroep aanspreken zonder dat je zelf naar ze op zoek hoeft.
Leadgeneratie
Bij leadgeneratie draait de promotie rondom het verkrijgen van gegevens. In ruil voor een (gratis) product of exclusieve informatie geeft een klant zijn of haar contactgegevens op. Bedrijven ontvangen zo de gegevens van geïnteresseerden en kunnen deze personen benaderen om hun producten of diensten te verkopen.
Printadvertenties
Het klinkt misschien een beetje old-school maar promotiemiddelen zoals flyers, brochures, poster en magazines werken nog steeds prima. Flyers of posters zijn goed op lokaal niveau. Dit kan handig zijn als jouw doelgroep zich hier bevindt of als startende ondernemer kan het een goed begin zijn om lokaal te worden herkend. Met magazines en brochures krijg je de kans om jouw bedrijf in de spotlight te zetten en een brede collectie van jouw producten/diensten te laten zien. Goed gepositioneerde advertenties in populaire bladen of lokale kranten zorgt voor een groei in naamsbekendheid en herkenning.

Advertorials
Een advertorial is een artikel waarin een dienst of product wordt beschreven in de vorm van een nieuwsartikel of interview. Advertorials hebben een andere toon dan traditionele advertenties. Doordat een advertorial een artikel ‘lijkt’ kun je veel meer tekst gebruiken om jouw product te ‘’verkopen’’. Een goede manier dus om je bedrijf, product of dienst te promoten zonder mensen dringend aan te spreken met een reclameboodschap.
Zoekmachine optimalisatie
We noemden het al bij punt 1: Google. Bovenaan verschijnen in de zoekmachineresultaten is voor veel bedrijven belangrijk. Maar ook best moeilijk, want moet je nu adverteren of juist je website optimaliseren. Het antwoord is vaak beide. Ja, door veel te adverteren kun je mooi naar voren komen in de zoekresultaten. Maar ook door je website en de teksten te optimaliseren kun je jouw resultaten in de zoekmachine resultaten verbeteren. Dit noem je ook wel SEO. Door de teksten zo te schrijven dat deze aansluiten bij de zoekbehoefte van de “zoeker” wordt jouw pagina vaker en hoger getoond. Let op: dit is een continue proces!
Blogs
Het schrijven van unieke content die jou als expert neerzet binnen jouw vakgebied is een handige manier om aan je klanten te laten zien wat je allemaal voor ze kunt betekenen en tegelijkertijd promoot je je bedrijf hiermee. Mooie bijvangst: blogs doen het ook goed in de zoekresultaten van de zoekmachines en zijn superleuk om te delen via social media!
Welke promotiemiddelen zet EAZZI in?
Afhankelijk van de klant maakt EAZZI een mooie mix van bovenstaande promotiemiddelen. Door de juiste boodschap op het juiste moment in te zetten helpen wij onze klant verder! Enkele voorbeelden:
Betterlight.nl
Betterlight is een onderneming die lampen van hoge kwaliteit verkoopt. Voor Betterlight onderhoudt EAZZI de hele promotie. Van adverteren via Google Ads tot het produceren van catalogi voor geïnteresseerde verlichtingswinkels, van het onderhouden van de social media kanalen tot het optimaliseren van de webshop.
Tothem Underwear
Tothem Underwear is een webshop in mannenondergoed.
EAZZI
zorgt dat de webshop actuele collecties toont, verzorgt de social media van Tothem en verstuurt tegelmatig nieuwsbrieven naar de zeer loyale klantendatabase. Door regelmatig te promoten via Instagram weet Tothem een groot en trouw koperspubliek aan zich te binden.

EAZZI ondersteunt bedrijven op promotioneel gebied van A tot Z. Wil jij als onderneming graag hulp bij het maken van promotie en ben je na het lezen van onze tips nieuwsgierig geworden naar hoe wij jouw bedrijf naar een hoger niveau kunnen tillen? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.
